Gry na Conditionale od Regipio

Zapowiedź tej recenzji wrzuciłam na Facebooka i widziałam,że Was bardzo zainteresowało cóż takiego jest w pudełkach. Ha, a no właśnie. Sama długo się zastanawiałam co w nich może być, „What would happen if” mignęło mi gdzieś w księgarni internetowej, chciałam dowiedzieć się coś więcej, ale w necie w ogóle nie ma recenzji czy opinii o produktach od Regipio (o czym nie omieszkałam wspomnieć w mailu do tejże firmy. Ależ Sheldon ze mnie wychodzi 😉 ). Zakupiłam więc pierwsze pudełko w ciemno i jestem absolutnie zachwycona!

Macie ten luksus, że pokarzę Wam zdjęcia i nie będziecie musieli kupować w ciemno. Pudełka zawierają zestaw materiałów przydatnych w nauce okresów warunkowych. „What will happen if” (czarne pudełko z zielonym paskiem) zawiera materiały do nauki First Conditional, a „What would happen if” (czarne pudełko z fioletowym paskiem) materiały do nauki Second Conditional.

Co w pudełkach_

Co zawierają pudełka?

  1. Instrukcje z odpowiedziami do „łańcuszka”
  2. 20 kart „deszcz pytań”, które zawierają po cztery pytania na każdej stronie karty. Pytania są już ułożone w odpowiednim zdaniu warunkowym. Jedna osoba z pary ma po prostu za zadanie odpowiedzieć na pytanie (na ile, które, czy wszystkie, zasad nie ma, więc możemy sobie ustalić sami)
    fotor_(40)
  3. 20 kart do gry „łańcuszek”. Wydaje się być najtrudniejszą z gier, ale za to bardzo ciekawą. Mi bardzo przypadła do gustu. Karty prezentują obrazki połączone strzałkami i każdy obrazek zawiera frazę z którego trzeba zbudować zdanie warunkowe (2 obrazki składają się na pełne zdanie). Idąc tropem strzałek budujmy zdania a utworzą one krótką historyjkę, taki łańcuszek zdarzeń. Super jest to, że każda z kart jest inna graficznie a spójna tematycznie. Czasami strzałkami połączone są rękawice bokserskie a historyjka dotyczy boksera, czasami miedzy strzałkami mamy talerze i sztućce a historyjka dotyczy jedzenia. Możemy więc (zwłaszcza na lekcjach indywidualnych) ćwiczyć gramatyczne zagadnienie o czasach warunkowych, ale w nawiązaniu do leksykalnie przerabianego tematu.
    fotor_(39)

Jeśli mój opis „łańcuszka” jest zbyt zagmatwany, pokazuję zdjęcia przykładowych kart z 2 pudełek (zielona – First Conditional, fioletowa – Second) oraz rozwiązanie (historyjkę):

Zielona karta – First Conditional:
If people are positive, they will smile more. – If they smile more, they won’t be depressed. – If they aren’t depressed, people will say nice words to each other. – If people say nice words to each other, they won’t complain. – If they don’t complain, people won’t quarrel. – If people don’t quarrel, people will feel happier. – If people feel happier, the world will be brighter and better.

Fioletowa karta – Second Conditional

If I lost one shoe, I wouldn’t be pleased. – If I wasn’t pleased, I would try to walk home with one shoe immediately. – If I tried to walk home with one shoe immediately, one of my feet would be angry. – If one of my feet was angry, it wouldn’t want to walk. – If it didn’t want to walk, I would stand and negotiate with my foot. – If I stood and negotiated with my foot, people would think I was mad. – If people thought I was mad, a stubborn foot would feel sorry for me and decide to walk home.

  1. 40 kartCo się zdarzy gdy” (pudełko z First Conditional), 40 kartCo by było gdyby” (pudełko z Second Conditional) – w obu przypadkach są to karty zawierające po cztery zdania sytuacje, które trzeba przekształcić na odpowiedni tryb warunkowy. Na odwrocie karty te zdania są już przekształcone. Proponowana rozgrywka to gra w parach, pierwszy gracz czyta sytuację a drugi musi zbudować zdanie w trybie warunkowym.  Te karty można nawet użyć podczas wprowadzania trybu warunkowego, jako typowe zadanie na ćwiczenie samego budowania konstrukcji. Ciekawostką, choć niezbyt dopracowaną jest to, że karty zawierają symbole tematyczne więc mając do dyspozycji 40 kart, do ćwiczeń możemy wybrać tylko te, z których tematy pasują do przerabianych ostatnio lekcji. No prawie. Prawie, bo niestety obrazek pokrywa się tematycznie z 2 pytaniami z 4 na karcie(choć różnorodność i element zaskoczenia też może być plusem, tylko po co wprowadzać symbole skoro nie ma konsekwencji).
    fotor_(37) fotor_(38)
  2. Gra Czarny Piotruś. Zasad nie trzeba nikomu przedstawiać. Jak zawsze trzeba szukać par. W tym „Piotrusiu” parą są zdania warunkowe.

fotor_(36)

Moja opinia:

Materiały są super! Aż 4 gry w 1 pudełku gwarantują solidne przećwiczenie danego okresu warunkowego. Odpowiednie dla samouków, must have dla nauczycieli! Cena wcale nie wygórowana jeśli policzymy ile by nas kosztowało czasu i pieniędzy samodzielne wykonanie takich kart i ich zalaminowane.
Karty są naprawdę solidnie wWP_20160314_13_46_46_Richykonane, duże i odpowiednio sztywne. W porównaniu z różnymi flashcards dostępnymi na runku kartom zestawu od Regipio przewiduję dłuższy żywot. Myślę, że sprawdzą się na lekcjach w grupach i nie straszne im nietaktowne traktowanie. Wielkość kart możecie zobaczyć na zdjęciu w porównaniu do mojej dłoni:

Jeśli chodzi o „Czarnego Piotrusia” to wielkość i sztywność tych kart jest już taka sama jak w standardowych kartach do gry, ale same karty są ładne graficznie i zawierają ciekawe zdania. Znalezienie pary zwłaszcza w „Second Conditional” może wcale nie być takie łatwe a przykład sztampowy, ale przecież o to chodzi w drugim okresie warunkowym, że sobie gdybamy.

Ja nie mam co gdybać i powiem, że jeśli kupicie nie zawiedziecie się. 😉

 

Za jedną grę dziękuję wydawnictwu Regipio.