Jak sztuczna hodowla pereł wpłynęła na wydobycie ropy w ZEA? – Artykuły w BEM


Chcielibyście się dowiedzieć co sprawiło, że Zjednoczone Emiraty Arabskie zaczęły wydobywać ropę naftową? Jaki wpływ na to miało japońskie odkrycie sposobu sztucznej hodowli pereł (the art of pearl culturing)? Chcielibyście się dowiedzieć więcej o kraju w którym wielowiekowa tradycja łączy się z nowoczesnością przez duże N (age-old traditions meet cutting-age modernism). Dowiecie się tego z czołówki (cover story) magazynu Business English Magazine. Artykuł „From Pearls to Riches”  uzmysłowi Wam jak bardzo ZEA zmieniły się przeobrażając się z biednego pustynnego kraju w kraj utrzymujący się na powierzchni dzięki ropie (buoyed by an oil-based economy) , w perłę nowoczesnej architektury i mekkę bogaczy (well-heeled adults).
Business English Magazine to kolejny po English Matters magazyn wydawnictwa Colorful Media dla uczących się języka angielskiego. BEM jest dwumiesięcznikiem i podobnie jak EM jest pisany po angielsku (BEM tylko przez Native Speakerów) wraz z tłumaczeniem słów na polski (glosariusze). BEM skupia się oczywiście na tematyce biznesowej. O tym jak zbudowany jest każdy numer magazynu i co jeszcze prócz samego tekstu dostajecie (mp3, filmiki, dodatek) możecie przeczytać tu.

Zdradzę Wam przykładowe słownictwo z wyżej wymienionego artykułu abyście mogli ‚wyczuć’ poziom językowy artykułów:

  • the going was tough – czasy były ciężkie
  • to make ends meet – wiązać koniec z końcem
  • to bring sth to its knees – rzucić coś na kolana
  • to sound the death knell for sb – wybić ostatnią godzinę dla kogoś
  • to break the ground for sth – przygotować grunt pod coś
  • to come some way in doing sth – dokonać pewnych postępów w robieniu czegoś
  • at the top of the game – być liderem
  • to be in the lap of luxury – opływać w dostatki

Pokazałam Wam idiomy, które przewinęły się przez artykuł, a które świetnie streszczają ideę artykułu pokazując proces rozwoju ZEA.

A co jeszcze znajdziecie w nowym wydaniu 47/2015 (Maj/Czerwiec):

Guru: Robert Cialdini

Metody wywierania wpływu na ludzi.  Sześć kluczowych zasad.

Rebranding

O rebrandingu słyszeliśmy już wiele. Artykuł w BEM skupia się natomiast na nieudanych przykładach zmian mających odświeżyć markę. Jeśli chcecie się dowiedzieć co się zminiło (ku oburzeniu konsumentów) w Coca Cola, Cadbury, Gap, Royal Mail i co z tego wynikło. Przeczytajcie!

Siemens

Niemiecka firma, która podbiła świat. Historia rozwoju od założenia w 1847

Cadbury

Historia przedsiębiorstwa. O założycielu Johnie Cadbury. Ciekawostki. Obecna sytuacja firmy. (na stronie wydawnictwa można obejrzeć film do artykułu).

Minecraft

Kto jest twórcą gry? Na czym polega gra? Z czego wynika jej popularność? (na stronie wydawnictwa można obejrzeć film do artykułu)

Bossless

Nowy trend: Biznes bez szefa

Podróże

 Mediolan podczas wystawy EXPO

Technologia:

Użycie dronów w biznesie

Do tego numeru można też ściągnąć dodatek ‚Business Social Media’ zawierający glosariusz z dziedziny Social Media. Przykładowe słowa:

  • cart abandonment – nie sfinalizowanie internetowych zakupów, rezygnacja z płatności, zamknięcie ikony koszyka zawierającego już produkty
  • brandjacking– podszywanie się pod znaną markę w celu prowadzenia działań, mających negatywny wpływ na tę markę
  • news feed– pasek wiadomości, kanał wiadomości (np. RSS)
  • newsjacking- używanie ważnych wiadomości w mediach do promowania własnych produktów (np. za pośrednictwem hashtagów)

Gorąco polecam lekturę Business English Magazine!


 

Za możliwość nauki z tym numerem magazynu dziękuję Wydawnictwu Colorful Media!