Rodzaje logo – types of logo
Firmy wydają miliony na rozwój i marketing swoich produktów. Sprzedaż często zależy (hinges on) od pierwszego wrażenia, przeczucia (gut feeling) i pamięci klienta. Często to pierwsze wrażenie,miejmy nadzieję, że trwałe (lasting impression) bierze się z logo.
Logo to ważna część biznesowej strategii. Musi utkwić w pamięć (be imprinted on sb’s mind), 'komunikować’ się z docelowymi odbiorcami (targets) i przyciągać stałych, lojalnych klientów.
Trzeba się dobrze zastanowić (think twice) jaki rodzaj logo wybrać. a jakie istnieją rodzaje logo?
1. descriptive design / graphic design – znak w formie piktogramu inspirowany nazwą firmy
np. logo Shella (shell = muszla –>znak muszli), wydawnictwo Penguin, apple i jabłko
2. abstract design – symbol który nie pokazuje produktu ani nazwy firmy np logo Igrzysk Olimpijskich, logo NIke – przy okazji często ten wihajster Nike nazywają swoosh
3. typographic design – z użyciem liter:
a) wordmark / logotype – przedstawia napis nazwy organizacji lub firmy
np. Google, Yahoo, Facebook, Sony, Microsoft
b) lettermark – też jest napis ale jest to napis skrót nazwy firmy np
IBM, HP, CNN, BBC, PZU
IBM – International Business Machines
HP – Hewlett Packard
CNN – The Cable News Network
BBC – British Broadcasting Corporation
PZU -Powszechny Zakład Ubezpieczeń
4. combination marks – kombinacja wordmarku czy lettermarku z obrazkiem czyli desriptive design np:
Burger King, Reebok, Pringles, Puma, Orlen
Mam nadzieję, że zaciekawił was temat. Pragnę jeszcze zwrócić uwagę na wyraz logotype, który jest tak jak napisałam rodzajem logo – napisu. Niestety przyjął się wyraz w języku polskim logotyp, który używa się bardzo szeroko i do napisów oraz nawet częściej do logo obrazków czyli descriptive/graphic design
Dla zainteresowanych link do strony, która przedstawia jak zmieniły się loga popularnych marek http://www.hongkiat.com/blog/logo-evolution/
Żródło: McWade, John. Before and After Graphics for Business. Peachpit Press: 2005