Recenzja BEM- wydanie papierowe dostępne już na tablet


Co dwa miesiące do kiosków trafia świeżutkie wydanie magazynu Business English Magazine a do mnie już kolejny raz egzemplarz do recenzji. Jest to jeden z moich ulubionych momentów w czasie tego całego blogowania, ponieważ każdy numer gazety to spora dawka informacji z zakresu biznesowych trendów, newsów i relacji ze świata CEO, które są niezwykle ciekawe a przy okazji skutecznie motywują do regularnego udoskonalania swoich umiejętności w zakresie posługiwania się językiem angielskim. Magazyn wydawany jest przez Colorful Media, czyli to samo wydawnictwo, które wydaje też English Matters, jak i tytuły do nauki innych języków obcych np. włoskiego (Italia Mi Piace), niemieckiego (Deutsch aktuell)… .
BEM od English Matters wyróżnia tematyka, która jest skupiona na tematach branżowych, biznesowych oraz poziom językowy, który jest znacznie wyższy niż w English Matters. BEM pisany jest wyłącznie przez Native Speakerów a każdy artykuł zawiera potężną dawkę konstrukcji egzaminacyjnych niczym z CPE i CAE oraz liczne idiomy, rozbudowane wyrażenia i słownictwo biznesowe. Zazwyczaj polecałam BEM tym, którzy interesują się tematyką biznesową, ale jeśli pragniecie zdawać CAE lub CPE to koniecznie zaopatrzcie się w przynajmniej jeden numer i poćwiczcie w praktyce użycie konstrukcji, które na sucho widujecie w książkach. Gwarantuję, że przerobiony w całości jeden numer magazynu BEM da Wam tyle nowego słownictwa co podręcznik egzaminacyjny (nie taki z testami, tylko taki przygotowujący typu student’s book).Oczywiście podobnie jak w English Matters do dyspozycji macie też artykuły w formie mp3 a nawet filmy oraz dodatkowe materiały i słowniczki w pdf. Więcej o samej strukturze magazynu, o regularnych rubrykach poczytacie tu.

WP_20151009_13_31_06_Pro

Przejdę zatem do umówienia aktualnego wrześniowo-październikowego numeru (49/2015)
Temat z okładki to: San Francisco and Silicon Valley: Still the Best for Business czyli o dolinie krzemowej, kolebce nowych technologii, która nadal utrzymuje się na topie, dzięki komputerowym geniuszom, wykształconym absolwentom mieszczącego się w regionie Standford University i California State University oraz … imigrantom.
W dziale International znajdują się trzy artykuły: Supermarket Wars: the Battle to Fill Britain’s Fridges, w którym poczytacie o największych sieciach spożywczych walczących o klientelę na Wyspach Brytyjskich; Showdown in Cyberspace: Google and the European Union z którego dowiecie się jak Unia walczy z Google; Cuba: The Curio of the Caribbean, w którym poczytacie o możliwych skutkach ocieplenia się relacji kubańsko-amerykańskich. Przy okazji cytuję fragment akapitu byście mogli poczuć jakim językiem jest pisane BEM:

Obama and Castro have both intimated a desire to resolve this age-old feud. This shift places Cuba on the cusp of a new era. Such an economic revival could prompt Cuba to abandon more than a few of its outmoded and obsolete polices that have proven economically detrimental.

130879855696816413
W dziale Profil amerykańskiego przedsiębiorstwa znajdziecie artykuł o General Electric. Poczytacie o wzlotach firmy w czasie zarządzania przez Jacka Welcha oraz o problemach m.in. w związku z katastrofą w elektrowni w Fukushima.
Kolejny artykuł Lego: Brick by Brick dotyczy rozsławionych klocków. Dla mnie Lego to firma bezkonkurencyjna, pewniak a jednak po przeczytaniu artykułu dowiedziałam się w jak poważnych byli tarapatach. Na szczęście dzięki nowemu CEO firma wyszła na prostą a wg raportu z lutego 2015 Global 500 Lego jest najbardziej rozpoznawalną i silną marką i plasuje się bardzo wysoko w kategorii przywiązania klientów do firmy, mimo iż pod względem dochodów pozostaje w tyle za gigantami uwzględnionymi w raporcie (giganci o innym profilu firmy).
Pozostajemy poniekąd przy Lego, bo w dziale podróże przybliżono nam Danię. Przedstawiono różnorodność atrakcji turystycznych, szlaki rowerowe, zabytki oraz możliwości biznesowe.
W dalszej części magazynu w dziale Bizneswoman poznajemy Ellen Kullman. Amerykankę, Dyrektora w Dupont, jedną z najbardziej wpływowych kobiet w 2014 roku według magazynu Forbes. Artykuł bardzo ciekawy, przybliża też samą firmę i jej zmieniający się asortyment. W dziale Bizness Trends poznajemy Tel Aviv jako miasto najbardziej przyjazne start-upom a w dziale Money przeczytamy Economic War Between Russia and the West, czyli o sankcjach i ich skutkach dla Rosji i Europy. W dziale Managing People poczytamy How to Build a Culture of Creativity. Przechodząc do działu Technology dowiemy się, które nowoczesne wynalazki technologiczne szybko zniknęły z rynku. Przykład Google Wave, HP Touchpad, Cisco Flip Live i inne. Oprócz powyższych publikacji, będziecie mogli poćwiczyć Wasz angielski biznesowy w dziale Business Language, gdzie czeka na Was pięć różnych zadań opracowanych na podstawie artykułów z gazety (ćwiczenia na czasy, prepositions, correct order, idioms i aticles) oraz dialog biznesowy Managing Morning Rush

Także w tym numerze dodatek do pobrania w formie PDF – Product branding

130879857344353734
Tytuł: Business English Magazine
Wydawnictwo: Colorful Media
Liczba stron: 82
Dwumiesięcznik nr: 49 wrzesień/październik
Cena: 19,50 zł

Uwaga BEM można już czytać na tablecie. Elektroniczne wydanie jest droższe od papierowego, ale pierwszy numer 1/2015 możecie pobrać całkowicie za darmo! Do pobrania z App Store i Google play szukajcie pod colorfulmobile (można też pobrać po jednym numerze np. English Matters czy Deutsch Aktuell 😉 )