Recenzja najnowszego Business English Magazine


Wróciłam z wakacji a w skrzynce czekał już na mnie nowy numer magazynu Business English (48/2015 lipiec – sierpień)

To już kolejna moja recenzja tego magazynu, mi naprawdę się podoba. Uważam, że jest świetny aby sobie utrwalać słownictwo, także te z zakresu Business English. Nie mamy przy tym poczucia, że przerabiamy jakiś podręcznik.
Artykuły zamieszczane w BEM są wciągające – dba o to zespół złożony z Native Speakers, który często dociera do informacji, które nie pojawiają się w polskojęzycznych mediach. Teksty są pisane dość trudnym i idiomatycznym językiem, ale dzięki tłumaczeniom słówek zamieszczonym pod każdym tekstem, kłopotów ze zrozumieniem nie powinny mieć osoby będące trochę poniżej poziomu C1.
Wydawnictwo oferuje też możliwość ściągnięcia ze strony nagrań do tekstów mniej więcej połowy artykułów (kod do nagrań przy danym artykule). Ponadto jest możliwość obejrzenia krótkich filmów pochodzących z anglojęzycznych mediów (wywiady, mini reportaże, newsy) związanych tematycznie z treścią numeru. Do filmów dodane są polskie napisy. Do pisma dodany jest też dodatek tematyczny do ściągnięcia w formie PDF ze strony magazynu. W tym numerze dodatek to ‘’Retail English’.

Magazyn podzielony jest na działy. Niektóre z nich to:
Business Profile: Profil wybranej firmy.
Business Woman: Kobiety, które osiągnęły sukces w biznesie.
Business Trends: Trendy światowego biznesu.
Managing People: Zagadnienia związane z zarządzaniem.
Travel: Najciekawsze miejsca na świecie.
Technology: Technologia w służbie przedsiębiorstwom.
Business Language: Zagadnienia językowe oraz test.

A co znajdziemy w najnowszym numerze?

W związku z wakacjami przeskoczycie (nip across) Bałtyk i pozwiedzacie Szwecję. Odwiedzicie Sztokholm – poznacie różne atrakcje turystyczne i tradycje Wikingów.
Lato to też czas kiedy biznes związany ze ślubami zaczyna się na dobre (gets into full swing). W artykule „Wise tips for Newly-weds” znajdziecie przydatne wskazówki jak najlepiej wykorzystać swoje pieniądze (get the most from your money). Obawa przed roztrwonieniem pieniędzy (fritter the money away) nie dotyczy tylko zwykłych ludzi, ale także celebrytów. W kolejnym artykule dowiecie się w co inwestują celebryci, a jeśli budżet wam na to pozwoli (if a budget runs to it) to możecie spróbować luksusów zaprezentowanych w artykule „Luxury at a glance”, w którym dowiecie jakie trendy podbijają (take by storm) rynek bogaczy.
W stałym dziale o profilu firm poczytacie o dwóch gigantach. Po pierwsze, o doskonale znanej Coca Coli (Coca Cola has been a household name), która nadal doskonale sobie radzi na rynku (flourish) oraz o firmie Adidas, która złoty wiek (golden age) ma już za sobą a jej pozycja , zwłaszcza w Ameryce kuleje (is ailing).
W numerze też 2 artykuły z dziedziny polityki. O polskich wyborach prezydenckich i obietnicach wyborczych oraz o Hilary Clinton i jej szansie na zostanie pierwszym w USA prezydentem kobietą.
W dziale technologia znajdziecie np. artykuł o nowej formie efektywnej reklamy. Tradycyjne reklamy już nie wiele znaczą (no longer cut the mustard), najbardziej efektywne będą te w smartfonach oraz w różnego rodzaju aplikacjach.

Te i więcej artykułów w najnowszym numerze Business English Magazine.

Gorąco polecam lekturę Business English Magazine!

Na stronie wydawnictwa można kupić taniej numery archiwalne. Recenzja poprzednich numerów tu i tu
________________________________________

Za możliwość nauki z tym numerem magazynu dziękuję Wydawnictwu Colorful Media!