BEM nr 53 Recenzja

W czasach zaciekłej (cut-throat) konkurencji warto przejąć ster i kontrolować w całości sytuację (keep a firm grip on the tiller), warto mieć swój własny rozum (to have a mind of one’s own) i mądrze w siebie inwestować. Taką inwestycją może być nauka języka. Jeżeli chcecie ubiec konkurencję (to steal a march on your competitors) warto działać nieszablonowo (to break the mould) i sięgnąć po nietypowe pomoce naukowe np. magazyny językowe. Moim ulubionym jest Business English Magazine wydawany przez Colorful Media.

Magazyn BEM recenzowałam Wam już nie raz. „BEM” funkcjonuje już na blogu jako oddzielna zakładka działu biznes. O strukturze magazynu możecie poczytać np. tu a ja tym razem tylko skupię się na tematach aktualnego numeru (53/2016) na maj/czerwiec.

fotor_(88)-min

Nie sposób zignorować zamieszania (kerfuffle) za oceanem (across the water) związanego z okresem poprzedzającym wybory prezydenckie (the bild-up to the presidential election) dlatego w aktualnym numerze BEM główny temat (cover story) dotyczy wyborów a ściślej kandydatów Donalda Trumpa oraz Hillary Clinton (artykuły Donald Trump – Forever Thinking Big  oraz Hillary Clinton: Reaching New Heights). Oba artykuły są też dostępne w wersji MP3 a na stronie magazynu można też obejrzeć przemówienie Trumpa oraz wygłoszone przez Obamę poparcie dla Clinton.

Jeżeli wolicie świat gwiazd filmowych niż polityków to w artykule Gwyneth Paltrow: the A-list Elite przeczytacie o karierze tej hollywoodzkiej aktorki.

W dziale Business Trends znajdziecie 2 artykuły:

A Brighter Future for Bikes w którym przeczytacie o wzroście sprzedaży (increase in sales) rowerów.  Gwałtowny wzrost sprzedaży ( a shoot up) rowerów i zainteresowanie nimi  nie wydaje się być chwilowe (not a passing interest). Artykuł wyjaśnia ten trend.

Lights! Camera! Stream! Drugi artykuł z działu trends przedstawia nowych graczy na runku filmowym, którzy stają się trudnym przeciwnikiem (give sb. a run for their money) dla wielkich producentów filmowych. Chodzi o producentów telewizyjnych i sukces wyprodukowanych przez nich seriali.

Moim ulubionym działem jest Business Profile, który przedstawia historię, rozwój i aktualne poczynania jakiejś znanej wielkiej firmy lub marki. Tym razem jest o Gillette, o wynalezieniu golarki, początku firmy i o obecnych trendach i konkurencji

WP_20160529_20_15_29_Pro-min

W dziale Travel można przeczytać artykuł o Kubie, o obecnej sytuacji na wyspie. Kuba otwiera się na Amerykę z czego cieszą się nie tylko turyści i biznesmeni, ale także Amerykanie pochodzenia kubańskiego (Cuban Americans), którzy nie mogą się doczekać (are champing at the bit) możliwości odwiedzenia rodzinnych stron.

Jak zwykle, pod koniec magazynu, znajdziecie dialog w środowisku biznesowym (tym razem zatytułowany Everyday Frustrations) oraz testy językowe z danego numeru.

Do magazyny prócz mp3 można ściągnąć dodatek, w tym numerze jest to glosariusz Human Resources. Mamy więc dodatkowe 33 strony słownictwa. Przykładowe słowa z dodatku to:

appraisal /əˈpreɪzl/ ocena pracownicza – an older term for performance review, in which an employee’s work over the year is assessed

aptitude test /ˈæptɪtjuːd ˈtest/test kwalifikacyjny a test used in recruitment to measure an applicant’s thinking skills

assessment centre /əˈsesmənt ˈsentə(r)/ centrum/ośrodek oceny a place where candidates for employment or promotion are assessed using a range of testing methods (UK)

*idiomy wykorzystane we wstępie i recenzji pochodzą z aktualnego numeru BEM


Za możliwość nauki z tym numerem magazynu dziękuję Wydawnictwu Colorful Media!